Toyota wil flink groeien in China

Toyota wil flink groeien in China

Toyota heeft het niet altijd gemakkelijk gehad op de grootste afzetmarkt voor auto’s ter wereld, maar nu heeft het bedrijf zichzelf toch een ambitieuze verkoopdoelstelling voor China opgelegd.

In 2018 willen de Japanners namelijk 9 procent meer afzetten op de Chinese markt dan in 2017. Dat betekent dat er rond oud en nieuw 1,4 miljoen auto’s moeten zijn verkocht, zo meldt persbureau Reuters op basis van informatie van insiders. Volgens diezelfde insiders is Toyota zich ervan bewust dat dit een behoorlijk ambitieuze doelstelling is en is het getal 1,4 miljoen geen ‘drempelwaarde’ die het bedrijf wil halen. De bronnen zien deze hoeveelheid eerder als een goede motivatie. Om het doel te halen, trekt Toyota dit jaar een aantal nieuwe SUV’s (hoe kan het ook anders) uit de kast. Eén daarvan is de C-HR, een auto die op dit moment nog niet in het enorme aanbod van Toyota in China te …

Lees verder…

Source: autoweek