Jaguar XF Sportbrake 25t Portfolio

Jaguar XF Sportbrake 25t Portfolio

Jaguar heeft slechts zeer beperkte ervaring met stationwagons. Is het daarom dat de nieuwe Jaguar XF Sportbrake zo radicaal verschilt van zijn concurrenten?

Puur zakelijk gezien zou het leidende criterium bij het ontwerpen van een stationwagon de beschikbare ruimte moeten zijn. Maar een stationwagon moet tegenwoordig niet alleen praktisch zijn, maar ook fraai staan op de oprit. Het feit dat vormgeving een prominentere rol mag spelen, betekent bovendien dat een merk als Jaguar beter tot zijn recht komt. Bij de ontwikkeling van de nieuwe XF Sportbrake heeft design in elk geval niet heel veel mogen lijden onder de functie. Met de bank omhoog slikt de XF Sportbrake 565 liter en wanneer de achterbank platgaat, groeit dat tot 1.700 liter. Dat klinkt als veel, maar in de praktijk blijkt het niet noemenswaardig meer dan de concurrentie. Vanwege de in …

Lees verder…

Source: autoweek