Rij-impressie: Range Rover Sport SVR

Rij-impressie: Range Rover Sport SVR

Ter verhoging van de feestvreugde hebben ze bij Special Vehicle Operations de prestaties van de Range Rover Sport SVR verder opgevoerd. Zijn offroadcapaciteiten ten spijt: op naar de Nordschleife!

Eind vorig jaar heeft Land Rover de Range Rover Sport een tussentijdse update gegeven. Daarbij heeft de auto een iets strakker getrokken neus gekregen, is hij net als de Velar voorzien van een multimediasysteem met twee grote touchscreens en is de functionaliteit van de diverse assistentiesystemen naar een hoger plan getild. De belangrijkste wijzigingen vinden we onder de motorkap. Zo is nu naast de V6- en V8-benzinemotoren ook de 300 pk sterke 2,0-liter viercilinder Ingenium-motor beschikbaar (2.0 Si4). Al kun je je afvragen wat die nog toevoegt wanneer je je bedenkt dat de Range Rover Sport voortaan ook verkrijgbaar is als plugin hybride met een totaal vermogen van 404 pk. Dankzij de CO2-uitstoot van slechts 64 g/km (en daardoor bescheiden bpm) heeft hij zelfs een lagere aanschafprijs dan de 2.0 Si4. Allemaal goed en wel, maar het leukste nieuws komt van de afdeling Special Vehicle Operations: die heeft niet alleen het vermogen van de SVR met zijn supercharged V8 opgedreven tot 575 pk, maar ook het onderstel nog eens tegen het licht gehouden en waar nodig bijgepunt. En dan kun je er nog steeds serieus mee het terrein in, dat is Land Rover natuurlijk aan zijn stand verplicht. Maar …

Lees verder…

Source: autoweek