Rij-impressie: Maserati Ghibli

Rij-impressie: Maserati Ghibli

De Maserati Ghibli is het meest exclusieve model in het zogenaamde E-segment. Gepositioneerd onder de Quattroporte verdedigt de sedan de kleuren van het merk met de drietand als logo. Een recente update moet de Ghibli weer op scherp zetten.

Bij Maserati weten ze niet hoe ze het hebben. In 2017 verkocht het merk wereldwijd 52.000 auto’s; dat is meer dan ooit. Dat de helft daarvan een SUV Levante is, zal niemand nog verbazen. Zelfs voor merken met bijzonder veel racehistorie in het DNA zijn dergelijke modellen van levensbelang. Ondertussen doen de sedans en de GranTurismo en GranCabrio, die al jaren op de markt zijn, nog altijd mee. Voor de GranTurismo is zelfs na bijna elf jaar nog geen pensioen in zicht, wat voor een sportwagen geen belemmering hoeft te zijn. In het segment van de baby-Maserati kan leeftijd echter wel snel gaan tellen. Sinds het aantreden van de Ghibli, eind 2013, heeft de concurrentie nogal huisgehouden in zijn klasse. Vrijwel alle modellen in het executive segment zijn geheel vernieuwd, maar volgens Maserati-mensen en -fans moet je daar bij de Ghibli niet zozeer aan denken. Zo’n 100 procent Italiaanse volbloed schijn je namelijk niet al te veel langs de rationele meetlat te mogen leggen; lekker die groenwitrode bril opzetten en vooral genieten is het devies. Dat alle onderdelen uit het land van de laars komen, wordt graag benadrukt. De benzinemotoren stammen van Ferrari, de diesel is door VM Motori …

Lees verder…

Source: autoweek