Rij-impressie: Hyundai Kona Electric

Rij-impressie: Hyundai Kona Electric

Hyundai liet in 2017 al van zich horen als fabrikant van elektrische auto’s. De Ioniq Electric legt de Nederlandse importeur geen windeieren en nu komt daar de elektrische Kona bij. De orders stromen inmiddels binnen, hoewel niemand weet wat hij kost en hoe hij rijdt. Wij hebben de primeur en reden voor de stroom uit.

Op papier is de Kona Electric een veelbelovende auto. Dat vinden wij niet alleen, maar ook vele automobilisten die al orders hebben geplaatst. Van de 1.750 auto’s die dit jaar naar Nederland komen, zijn er al 1.500 gereserveerd. Daarmee lijkt Hyundai een verkoop- topper in huis te hebben. Bijzonder is dat de reserveringen zijn gedaan terwijl er nog geen prijzen bekend zijn en nog niemand een meter met de auto heeft kunnen rijden. Tot nu dan, want wij zijn in de exclusieve gelegenheid om kort kennis te maken met de Kona Electric. Plaats van handeling is de testbaan van Bridgestone in Italië, waar we wat kilometers mogen maken in het kader van die eerste indruk. Later komt de auto uiteraard nog veel uitgebreider aan bod. DRUKKNOPPEN De Hyundai Kona stamt uit 2017 en concurreert als frisse SUV in het B-segment met onder meer de Renault Captur, Seat Arona en Citroën C3 Aircross. Als eerste in deze klase komt Hyundai nu met een elektrische variant. In grote lijnen is het uiterlijk van de auto niet veranderd. Hij is iets langer en hoger, maar dat is niet eens een kwestie van centimeters. De dichte neus zonder grille springt meer in het oog. De zwarte randen …

Lees verder…

Source: autoweek