Mitsubishi: 'Ford is de reden om L200 aan te pakken'

Mitsubishi: 'Ford is de reden om L200 aan te pakken'

Tijdens de Europese persintroductie van de stevig vernieuwde L200 windt Mitsubishi er geen doekjes om: het is aan marktleider Ford te danken dat de auto naar een nieuw niveau is getild.

In Europa is de markt voor pick-ups minimaal. Dat is elders ter wereld wel anders. Mitsubishi rekent ons voor dat alle pick-ups bij elkaar goed zijn voor 1 procent marktaandeel in ons werelddeel. De Ford Ranger staat daarbij met stip bovenaan en was in 2018 goed voor 46.310 Europees gekentekende exemplaren.
Op gepaste afstand volgt het Japanse trio Toyota, Nissan en Mitsubishi, dat met verkopen van rond de 20.000 stuks dicht bij elkaar, maar ver onder Ford eindigt. De Volkswagen Amarok, Isuzu D-Max, Mercedes-Benz X-klasse, Fiat Fullback, RAM 1500 en Renault Alaskan maken de top 10 en daarmee eigenlijk de gehele afzetmarkt compleet, waarbij moet worden aangetekend dat de Fullback (4.564 …

Lees verder…

Source: autoweek