'Audi, BMW en Mercedes in trek bij egocentrische man'

'Audi, BMW en Mercedes in trek bij egocentrische man'

Er bestaan tal van vooroordelen over automerken en de mensen die je daarbij achter het stuur treft. Volgens Fins onderzoek zou één van die vooroordelen best eens kunnen kloppen. Mannen met een hoge eigendunk hebben volgens het onderzoek een voorkeur voor de merken Audi, BMW en Mercedes.

Natuurlijk is de ene Audi-, BMW- of Mercedes-rijder de andere niet, laten we dat vooropstellen. De merkkeuze zegt lang niet alles over de bestuurder. Toch heeft de Universiteit van Helsinki in een onderzoek van zijn Social Science-tak ontdekt dat er wel een bepaalde groep bovengemiddeld vertegenwoordigd is bij die merken. De wat meer egocentrische man, met een wat koppig en recalcitrant karakter heeft een voorkeur voor deze merken. Bij de vrouwelijke onderzoekskandidaten werd er amper een verband gevonden tussen een bepaald karakter en de autokeuze. Die zouden hun auto minder als statussymbool zien.
De universiteit meldt dat voor het onderzoek 1.892 Finse consumenten naar hun autokeuze, …

Lees verder…

Source: autoweek